Quebec member here

rody

New member
Hello i wonder if there any Quebec member here . I live in Quebec city and looking for some adventurer to do week......end or longer expedition . Actually i ride alone and some time with dual biker . I know it's not safe riding alone , well im not the kind of guy who waith after people to do something . There some 4x4 club around but im not realy interest in what they do Mud and Rock crawling . I ride a Westfalia Syncro equip for outback expedition , perfect vehicule(for me)to do long gravel road and some single track and that we have lotsssss . Alors le monde du ou de Quebec sa vous intéresse .
 

Abitibi

Explorer
Salut Rody et bienvenue sur le site!

Wish I could join you guys but I moved to BC 17 years ago ;)
Have you looked into the sub-forums for regional chapters? There are quite a few members that are like minded to your style of exploration in Quebec. And as you said, where you live is a playground for grownups...
http://www.expeditionportal.com/forum/showthread.php?t=44818


Laisse moi savoir si tu viens faire un tour à Vancouver...

Ciao!
Mr. D
 
Last edited:

alex_godmar

New member
Salut,

Je sais que ça fait un certain temps et je ne sais pas si tu est encore actif alors si j'ai une réponse de ta part je serais interessé!
 
Hi! Pardon my lack of French, please. I took my Westfalia to Quebec (From Massachusetts, via Maine) to the St Lawrence and along the Saguenay Fjord. I want to explore more of Quebec, hopefully gravel roads. I have a 2WD, but eventually, I will fit a Syncro Trans for low gear and locker after I have it rebuilt.

Anyways, someday I would love to be introduced to some gravel roads in Quebec!
 

Abitibi

Explorer
Hey T.Low, good on you for giving it a try :)
Pretty sure you meant "it's difficult, isn't it"... That's what I understood anyway.
 

Dake21

Adventurer
Woohoo! Quel coin de Québec? J'ai été 15 ans a Val-Belair et apres 3 a ST-Foy. là je suis en Nouvelle Ecosse, ya plein de trail ici et surtout elle ne sont pas patrouillé par la police! Un vrai petit paradis du hors route :)
Ceci dit moi non plus je ne suis pas interessé par le mudding et rock crawling...faire du hors-route pour du hors route sans le sens de l'aventure je trouve ça sans interet.
 

carbon60

Explorer
Midwest Junior high French class!!! Dang it!

Hehe! Lots of bilingual people around here, so don't worry. :)

Woohoo! Quel coin de Québec? J'ai été 15 ans a Val-Belair et apres 3 a ST-Foy. là je suis en Nouvelle Ecosse, ya plein de trail ici et surtout elle ne sont pas patrouillé par la police! Un vrai petit paradis du hors route :)
Ceci dit moi non plus je ne suis pas interessé par le mudding et rock crawling...faire du hors-route pour du hors route sans le sens de l'aventure je trouve ça sans interet.

Le Quebec est parsemé de plusieurs milliers de kilomètres de chemins forestiers. Essais de trouvé la carte de La Tuque, par example. Ça ne fini pas.

A.
 
Last edited:

Forum statistics

Threads
185,825
Messages
2,878,597
Members
225,378
Latest member
norcalmaier
Top